woensdag 15 juli 2009

Erbeskopfmarathon

Vorige zondag had ik me ingeschreven voor de Erbeskopfmarathon. Bij het zien van het profiel, en het lezen van de commentaren van voorgaande jaren leek dit een prachtige marathon met véél hoogtemeters en singletracks.


Omdat dit vlakbij Trier is en niet in één dag te doen is maakte ik er samen met Ken een weekendje van, zaterdag een wandeling, terraske, en 's avonds een stevige menu met frieten en een kotelet, achteraf bleek dit niet de juiste voeding voor een marathon :-( 's Nacht rond een uur of vijf worden we gewekt door de regen die op ons tentje druppelt.. de 'goesting' zakt onder het vriespunt. Zo'n stevig parcours en dan nog in de regen? PFF.. Bij vertrek om 9 uur regent het nog steeds, 't wordt dus moddervreten van begin tot einde..
Na een plaatselijke toer van 10 km komen we terug aan het vertrek voor een stukje 'cyclocross' een rondje met zandbak, houten brug,.. om de toeschouwers ook iets te gunnen.. Ook hier weer staan er rijen mensen te supporteren, de Duitsers zijn echte mtb-freaks!! Verder loopt het parcours door bossen, pittige klimmen en afdalingen, maar ik graag niet op dreef, heb last van die TE vette maaltijd daags voordien en met mijn regenvestje aan was ik ook te warm gekleed, nadat ik nog wat overboord kon gooien begon ik er stillekesaan weer zin in te krijgen. Tijdens de beklimming van de Erbeskopf hebben Patricia (Belgische) en ik de handen in elkaar geslagen en ga ik op jacht om een Hollandse concurrente die net voor mij rijdt in te halen, daar moet ik toch wel effe diep voor gaan, maar zogezegd zo gedaan, en in de afdaling heb ik ze helemaal dood gemaakt, ik heb ze niet meer terug gezien :-) Ik moest nog wel 40 km overbruggen en die waren nog loodzwaar, op een gegeven moment was ik zo aan het puffen en blazen dat ik spontaan moest denken hoe het zou zijn om te bevallen... ?!? Ook mijn materiaal liep mank wat nog wat frustatie bijbracht, maar dan toch na zeven uur en half haal ik de finish!! En dat gaf me uiteindelijk een 4de plaats op in het klassement van mijn leeftijd, en 40 euro prijzengeld!!


De uitslag:

1
De Bruin Petra
Nijmegen
NL
06:25:02

2
Saenen Kim
Team Saeco
Belgie
06:52:02

3
Geldhof Anja
TeamNomaDesk.com
Ertvelde
B
07:19:52

4
Deliever Veerle
Mechelen
07:37:03

5
Rasker Marijje
Apeldoorn
NL
07:57:51

6
Liefting Gitta
Krooneliefting.nl
Limmen
NL
08:07:01

7
Reintjes van Eijkeren Petra
S-Heer Hendrikskinderen
NL
08:33:33

Geen opmerkingen: