woensdag 17 december 2008

Krantenartikel - kannibaal in mijn straat!

> > Mechelen> 16/12 Twintiger eet eigen moeder op> > De 21-jarige Mikhail Bolshakov uit Kazachstan heeft zondagavond in Mechelen > zijn moeder Vera Bolshakova op beestachtige wijze afgemaakt. Daarna begon > hij haar op te eten. Toen de politie binnenviel, trof ze de jongeman aan met > de ingewanden nog in zijn mond.> > > Twee jaar geleden was Mikhail Bolshakov al eens opgenomen in een > psychiatrische instelling. Hij had ermee gedreigd de ogen van zijn moeder > Vera Bolshakova (48) uit te steken. Afgelopen weekend heeft hij dat ook echt > gedaan. De vrouw werd gruwelijk verminkt.> > Ingewanden> Nadat Mikhail zijn mama met verschillende messteken om het leven had > gebracht, begon hij haar ingewanden rauw op te peuzelen. Dit is geen > scenario voor een horrorfilm, maar lugubere realiteit die zich zondagavond > afspeelde in residentie Terbegijnenweide in de Mechelse Elektriciteitstraat, > vlak bij het stadion van Racing Mechelen.> > Daar woonde Vera Bolshakova sinds enkele jaren in een appartement op de > tiende verdieping. Ze werkte als schoonmaakster en stond bekend als een > vriendelijke, plichtsbewuste dame.> > Machteloos> Agenten van de lokale politie kwamen op de gruwelijke feiten uit. Zij waren > zondagavond iets na 19u opgeroepen voor een huiselijke twist. Buurvrouw Suzy > Jacobs had alarm geslagen en maakte het hele drama van begin tot eind mee.> > Zij hoorde Vera en haar zoon eerst ruzie maken op het terras. Een kwaad oog > had ze daar niet meteen in. "Ik zag wel hoe Mikhail zijn moeder naar binnen > duwde, maar in alle huishoudens valt al eens een woord", vertelt Suzy.> > Tot ze Vera in de hal plots hoorde krijsen. "Suzy help mij, Suzy help mij, > riep ze. Ik deed de deur op een kier open. Ik zag dat Mikhail > voorovergebogen op haar zat. Het bloed spoot eruit. Uit angst heb ik mijn > deur opnieuw dichtgedaan. Wat kon ik doen? Ik ben een vrouw alleen en ik > stond machteloos. In paniek ben ik bij de buren zelf om hulp beginnen te > roepen, maar niemand reageerde. Ik heb dan de 100 verwittigd", vertelt ze.> > Koele killer> Enkele minuten later drongen agenten via haar terras de flat binnen. Wat ze > daar aantroffen, tart elke verbeelding. De dode Vera Bolshakova lag in de > keuken, van boven tot onder opengesneden. Vlak bij haar stond haar zoon > Mikhail, die als een koele killer wezenloos voor zich uitstaarde.> > Blijkbaar was hij wel geschrokken dat de politie hem betrapte, want even > later moesten inspecteurs hem reanimeren. Hij stikte bijna in de ingewanden > van zijn eigen moeder. De kannibaal is opgenomen in het Universitair > Ziekenhuis Antwerpen (UZA). Speurders konden hem nog niet ondervragen, maar > hij is aangehouden voor oudermoord

Geen opmerkingen: