zondag 25 mei 2008

20 km door Brussel

Naar jaarlijkse gewoonte stond ik ook dit jaar weer aan de start van dit groot loopevenement. In Mechelen reeds verzamelde groepjes lopers aan het station richting Brussel, hoe dichter we naderen hoe meer lopers zich aanmelden. Brussel, voor mij vooral gekend als een grauwe stad met veel pendelaars en verkeersdrukte, ontpopt zich tot een wemelende gezellige drukte van sportievelingen, alles staat vandaag in het teken van de lopers en de rest moet wijken.
Ook het weer zit mee, na nog een fikse regenbui op de middag verschijnt de zon. Snel mijn startnummer afhalen, nr.11043 en dan naar box 3 nog wat tetteren en aftellen tot het startschot wordt gegeven. We vertrekken in het Jubelpark, Wetstraat, Louisalaan, door de tunnels die ontzettend warm waren, Rooseveldlaan, en tot slot de laatste zware helling de Tervurenlaan. Tussen zo'n massa is het continu zoeken naar het juiste tempo, in het begin veel zigzaggen tussen de tragere lopers, wat al veel krachten kost. Maar vooral, zoals ieder jaar gebrek aan training, dit jaar juist geteld 3 looptrainingen achter de rug, wel een goede basisconditie door het fietsen, maar ik heb ondervonden dat dat niet hetzelfde is. Vooral de vele heuveltjes beginnen zwaar door te wegen. En dan nog eens de pech dat ik onderweg moest plassen, pff, hoe doe je dat tussen zo'n massa lopers en dan nog rijen supporters langs de kant, maar wat moet moet hé! Zonder al te veel nadenken, een zijweggeske inslaan, achter nen boom en hopen dat ik morgen niet op de voorpagina verschijn met mijn broek tot op mijn knieën... Enfin toch nog 1:48 uur gehaald en een tussentijd op 10 km van 50 minuten, al bij al nog niet zo slecht en het lopen proeft weer naar meer... de eerste vrouw Fatima Baouf (ex-veldloopsters)was op 1:10:56 binnen.

Geen opmerkingen: