maandag 5 mei 2008

Low Countries Mountainbike Tour

Mountainbike, eten, drinken, slapen en mountainbike!! Dat was het Hemelvaartsweekend voor mij. Voor de derde keer op rij nam ik samen met Bart deel aan de LCMT. Ik als recreant Bart in de competitie. Er stonden weer 4 loodzware etappes op het programma, ik denk zelfs zwaarder als vorig jaar;

Dag 1 Malmedy - Houffalize (108 km/2300 hm) 8uur 38 onderweg (dit is van begin tot einde met pauze en bevoorradingen inbegrepen) met loodzware modderstroken in de Hoge Venen, zelfs vlak en bergaf was het soms zwoegen.
Foto: rustig stukje recuperatie.


Dag 2 Houffalize - Gr.Hert.Lux. - Bastenaken - Houffalize (113km / 2000 hm) Prachtig genieten: Hardi Chenet, Gungelteberg en Klatze Petz. Helaas een paar keer verkeerd gereden en ook nog eens platte band, exact 8 uur onderweg.
Foto: Met enige geswingdheid aankomst aan ons hotel.



Dag 3: Houffalize - La Roche - Durbuy - Houffalize (105 km / 2500hm) Helaas werd deze route een beetje overschaduwt door sabbotage. De bewegwijzering werd op sommige plaatsen weggehaald en verkeerd terug gehangen. Het kostte de organisatoren handenvol werk om deze etappe toch nog op een goede manier te laten verlopen. Gelukkig is dit probleem aan mij voorbijgegaan, ik ben nu eenmaal niet van de rapste :-) Voor mij de mooiste etappe maar oh zo zwaar, elke helling ging ik een klein beetje dood, maar al bij al genoten van het prachtige weer en de finish bereikt na 8 uur en 20 min onderweg te zijn.
Foto: Vertrek voor dag 3, we kunnen reeds in korte broek en mouwen vertrekken, de eerste keer in drie jaar! toen ging het nog goed...


Dag 4: Houffalize - Malmedy (110km / 2200hm) Vlammen geblazen, man man die etappe lag er zalig bij, bangelijk snelle afdalingen en een paar fixe klimmen uiteraard! Maar de benen zaten goed en dan is het dubbel genieten natuurlijk, aankomst... jawal in minder dan 8 uur deze keer, plus minus 7 uur onderweg.
Foto: Op een van de zwaarste klimmen die ik eindelijk eens volledig kon oprijden, niet voor watjes! Het smoelwerk is dan ook beduidend beter dan het beenwerk maar ja, ik daag je uit, doe het maar eens na!


Voor uitgebreid verslag kijk op http://www.mountainbike.be/ of http://www.lcmt.be/.

Volgend jaar wellicht de chrono, dit jaar zou ik waarschijnlijk 2de van de drie geworden zijn :-( Ja mountainbike is een echte mannensport...

Na kilo's bananen, liters sportdrank, stapels peperkoeken, pistoleekes met een centimeters dikke laag choco, speculaas, suikerwafels, carré confiturekes, madeleintjes, dadels en vijgen, niet te vergeten de geweldige rijstpappekes en sojadrinkskes, allé de massa's zoetigheden die je op zo'n weekend naar binnenwerkt is niet te overzien, dus nu hoog tijd om daarvan af te kicken!

2 opmerkingen:

Unknown zei

Amaai Chapeau!! Dikke proficiat dat je zoiets kan uitrijden...

Als je wil afkicken van de gesuikerde voeding kan ik Frieten en Viandellen aanbevelen. De combinatie vet-suiker is echt goe (vooral voor je weegschaal). :-)

Ik hou het voorlopig bij lopen, want heb al meer dan 8 maand geen fiets meer aangeraakt (tenzij om naar de frituur te rijden uiteraard).

Veerle zei

Je bent zelf anders ook niet onaardig bezig hé, proficiat met je achtste plaats en geef er een lap bij de 20 km van Brussel!