zondag 25 oktober 2009

BeachXtremeSports

Begin dit jaar had ik voor mijn verjaardag een bongobon 'Adventure' gekregen van onze Guy en Karen. Uren heb ik in mijn boekje gebladerd... uiteindelijk is de keuze gevallen op powerkiten, landboarden, flyboarden (al dan niet met board, buggy).. en wellicht is er nog een hele resem vocabularia om deze sport te benoemen, maar powerkiten heeft mijn voorkeur. Vandaag om 12 uur stond ik in Oostduinkerke met nog een zestal anderen voor een sessie powerkiten. De powerkite is een soort 'matras'-vlieger met luchtkamers, vastgemaakt met vier touwen waarbij twee die je via de hendels bestuurt en twee die je gebruikt om hem terug aan de grond te zetten, de powerkite is kleiner, vinniger en krachtiger dan de kite voor de surfers. De kitesurfers hebben geen luchtkamers maar opblaasbare vormen om te drijven op het water. Er was véél wind en we werden gedwongen om een kleinere kite te nemen; de mijne had een oppervlak van 1.7 en voor mij meer dan krachtig genoeg, ik was er vrijwel onmiddellijk mee weg, alleen had ik de neiging om mee te lopen in plaats van je door het zand te laten slepen (=minder kans op enkelblessures) Na een uur voelde ik mijn armen niet meer en had ik toch wel half de 'plage' omgeploegd :-) tijd dus voor een poging op het bord!!! Omdat er vrij veel wind stond en we met kleine kites aan het vliegen waren, die een pak nerveuzer zijn, was het vrij gevaarlijk om op het bord te gaan, vandaar een extreem voorzichtige poging.. Maar al bij al een geslaagde sessie en véél plezier beleefd!! Dank je wel Guy en Karen voor de fijne cadeau!!!

Nadien nog wat foto's genomen van het echte werk... en geloof me het was een hoogdag!

Geen opmerkingen: