zondag 31 augustus 2008

Triathlon

Samen met Patrick heb ik gisteren mee gedaan aan een triathlon. Vertrek aan het stuwmeer van Nisramont met de kajak voor een traject van 6 km, een onderdeel waar we beide nul ervaring in hebben, alles geven van begin tot einde en proberen een mooie rechte lijn te volgen is de boodschap, wat ons redelijk goed is gelukt. Daarna een looptocht doorheen de bossen met véél ups and downs, 475 hoogtemeters, een klein foutje gemaakt door de adrenaline, maar vooral de overgang ging eigenlijk héél moeizaam, ik denk dat die kajak onze tikker toch serieus de hoogte heeft in gejaagd. En dan ons beste onderdeel, de mtb voor een 37 km en 1150 hm, maar ook hier gaat de overgang bij mij moeizaam, last van krampen in mijn linkerkuit, maar de laatste 15 kilometer gaat het weer prima, spijt dat ik er was eigenlijk, mijnen diesel was juist op gang gekomen, of misschien was het gewoon genieten van die zalige lange afdaling, dat kan ook natuurlijk. En tot slot om nog wat extra seconde te winnen kon je boogschieten, en jawel 1 voltreffer recht in de roos!!
En de resultaten die waren geweldig! Een achtste plaats (4 uur 16 min) op 89 ploegen in het volledige klassement met voornamelijk mannenploegen, we zijn dan ook het eerste gemengd team!! Yiha dit smaakt naar meer!!
De website www.rbkc.be.

2 opmerkingen:

Geert Cortebeeck zei

Dikke proficiat Veerle. Knap gedaan. Is er al een datum voor een volgende editie gepland. Lijkt me heel leuk. Ik zou ook graag deelnemen.

Veerle zei

Hey Geert, ik denk dat dit altijd de laatste zaterdag van augustus is, maar een concrete datum is er nog niet. Je kan het volgen op hun website: www.rbkc.be, een aanrader!