dinsdag 29 juli 2008

mtb Italie

De eerste week van mijn vakantie heb ik voornamelijk op mijn zadel doorgebracht. Ik had me ingeschreven voor de Ironbike Italie, zijnde;

Dag 1 proloog in Entraque, een plaatselijk rondje van 5 km
Dag 2-> San Damiano, 2830 hm en 9 uur rijden -> tegen de vlakte op mijn knie :-(
Dag 3-> Jausiers, na 1900 hm opgave wegens dikke knie
Dag 4 -> Barge, rustdagje dan maar en 4 uur onderweg in de wagen naar hetvolgende punt, hoogtepunt van de dag was een heerlijke cappucino.
Dag 5->Torre Pellice, 3400 hm en 9 uur onderweg, heel mooie etappe!
Dag 6 ->Pragelato, 4300 hm, 11 uur, met afdaling van de trappen van het Fenestrelle-Forte della Valli, trappen waren iets te stijl voor mij, dan nog maar eens een kniebuiging op mijn andere knie deze keer, verdorie.
Dag 7 ->Cesana, 3100 hm, 9 uur onderweg en dankzij de skiliften, veel downhill!!
Dag 8 ->Aankomst Sauze Doulx, helaas shortcut òoeten nemen, knieen zijn beide kapot.

Kort samengevat is mijn technisch niveau ondermaats en daar moet ik dringend werk van maken, het heeft me twee stomme vallen opgeleverd, pijnlijke knieen, en veel loopwerk, ja zelfs bergaf kon ik soms te voet naar beneden...
Anderzijds heb ik hier een prachtig stukje Italie ontdekt. De verlaten dorpjes de prachtige hoogvlakten doen me een beetje denken aan de Pyrenneeen, de overstreek naar het natuurpark Queyeras, de geur van de dennenbossen, en dan de gezelligheid van de Oostenrijkse skidorpjes. En niet te vergeten het Italiaanse natuurpark "Parco Naturale Alpi Maritime".

Een korte dagbeschrijving tijdens de Ironbike,
- Opstaan om 6 of soms om 5 uur 30
- in de kou en rechtstaand een portie pasta met olijfolie naar binnen werken met daarbij een aantal bookes met choco, en cafe latte.
- natte tent inpakken, tanden poetsen, behoefte doen op de enige 2 franse wc's ter beschikking voor 160 man, en haasten dat al uw gerief tijdig aan de vrachtwagen ligt.
- vertrek voor minstens 9 uur op de fiets met dagelijkse portie van 5 liter cola, thee, isostar, fruitsap dit alles aangelengd met water, bananen, kaas, saucisse, wederom bookes met choco, en vers gemaakte omeletten onderweg...
- aankomst, rijst, bookes met choco, watermeloen...
- gerief zoeken, tent rechtzetten, fiets kuisen, douchen, effe bekomen, eten, briefing, soms pas om 11 uur en dan proberen wat te slapen, want volgende dag beginnen we van voren af aan...

Eindconclusie, IK HAAT BOOKES MET CHOCO! verder heb ik wel genoten van deze zware race, helaas kon ik niet alles uitrijden en dat wringt toch een beetje...

PS sorry voor de eventuele schrijffouten, maar tis hier met een querty klavier te doen.. en fotootjes volgen later...

1 opmerking:

Geert Cortebeeck zei

Allé, ik dacht weer dat ik iets straf had gedaan met de Marmotte te fietsen. Col du Télegraphe, col du Galibier, l'Alpe d'Huez, col de la Croix de Fer, per ongeluk ook Col du Mollard meegenomen: 197 km, rond de 5000 hoogtemeters, 11 uur fietsen. Isostar, reepjes, peperkoek, heel veel bananan, spaghetti met boter en de max: nougat; lekker en voedzaam.

Nu moet ik zeggen dat mijn zitknobbeltjes de volgende dag niet meer om een zadel vroegen en ik dus weer in bewondering sta voor jou!

Geert