maandag 17 augustus 2009

Het leven na gekneusde ribben.

Drie weken geleden heb ik mijn ribben gekneusd doordat ne stomme Italiaan me van de baan ramde, hij met de wagen ik met de fiets -> gevolg gekneusde ribben en minstens drie weken rust, en wellicht nog enkele weken extra met pijn :-)

Daar stond ik dan, exit Iron bike en beklimming Barres des Ecrins. En het doel om een goede Houffamarathon te rijden kon ik ook meteen opdoeken. Wel die marathon is aanstaande zondag en aangezien ik al ingeschreven ben is er geen weg terug. Dus na 3 passieve weken terug op mijn fietske gekropen, koersfiets, want mountainbiken met al die putten en bulten is nog net iets te pijnlijk.

Vorige week eens getest op de dijken in de streek en zaterdag een patat van jewelste!! Vertrekkende van Vaux-sur-Sûre richting Luxemburg, met de prachtige beklimming aan het kasteel van Vianden en nog een 19 andere stevige côtes, stond ik na 181 km, 2800 hoogtemeter, 7u35min later weer aan mijn auto. Volledig solo gereden en een gemiddelde inclusief 3 eetpauzes van 23,9, ikke content, de benen iets minder :-) Wel mis ik nog die kracht in de benen om goed te klimmen, tis peddelen om boven te geraken, vooruitzichten voor volgende week zijn dus niet echt geweldig, maar we doen ons best!

Dag nadien de grote gordel rond Boutersem, een wandeling van 30 km langs bossen velden en holle wegen.

Geen opmerkingen: