maandag 24 september 2007

Twijfels?

Optie 1 was met mijn lichte trekkingschoen tot aan Makalu Basecamp, mijn zware D-schoen in de rugzak, en dan op de gletsjer wisselen, maar dat zou een extra gewicht van toch wel 3 kilo betekenen en dat kan ik echter niet meezeulen. 't Zal zo al moeilijk genoeg zijn om niet te veel over die 20 kilo te gaan.
Optie 2 was om zowel trekking als beklimming met mijn D-schoenen te doen, maar dat lijkt me niet verstandig. De kans op blaren is immers veel te groot aangezien we echt door de jungle moeten, wat vrij warm en vochtig zal zijn. Daarvoor is een lichtere schoen echt aan te raden.
Dan maar optie 3, en dit is echt last minute beslist, ik heb nog slechts 2 weken om deze nieuwe Lowa Tahoe GTX type BC in te lopen (zie foto). Met dit tussenformaat, vrij harde vibram zool, maar toch aangenaam draagcomfort hoop ik de volledige tocht te kunnen doen, ik neem alvast één paar extra warme sokken mee om de grote vrieskoude te kunnen trotseren. Hopelijk is het voldoende?! Ikke koukleun met gevoelige voetjes? Mijn donssokjes neem ik alvast mee!

Geen opmerkingen: